Praktisk info
Bestilling
Du kan bestille varer hos oss på fire måter.
1. | Send oss forespørsel via vår nettside | heddalbildeler.no |
2. | Send oss en e-post | salg@heddalbildeler.no |
3. | Besøk oss på Notodden | Tuven Industriområde, Merdeveien 10 B |
4. | Ring oss | 35 01 31 40 |
Det mest effektive starter med et søk
Gå inn på vår nettside og søk etter delen du trenger.
Du kommer langt ved å legge inn bilens registreringsnummer.
Har vi delen du søker på lager, vil du ledes til nettopp denne.
Send oss så en forespørsel via søket.
Da har vi de viktigste opplysningene vi trenger og unngår lettere feil.
Vi svarer løpende på henvendelser.
Oppgi delens lagernummer
Ha alltid delens lagernummer fra vår nettside tilgjengelig. Da sparer vi begge tid og unngår misforståelser.
Dersom du sender oss forespørsel via søk på vår nettside, vil lagernummeret automatisk komme med, så du slipper tenke på det.
Sjekk opplysningene nøye!
Når du bestiller en bildel er det ditt ansvar å sjekke at produktet vårt stemmer med delen du trenger.
Vær oppmerksom på at vår søkemotor gir deg deler for gjeldende modell, men bilmodellene kan ha variasjoner. Det er derfor viktig at du leser informasjonen som følger delen nøye.
Er du usikker på om du har funnet korrekt bildel? Kontakt oss gjerne pr telefon eller e-post dersom det er tvil. Våre kundebehandlere har lang erfaring med å finne riktig del til våre kunders biler.
Finner du ikke delen du søker?
Selv om vårt lager er velfylt med bildeler til biler yngre enn 15 år, kan det være du ikke finner det du søker. Det kan allikevel hende vi kan hjelpe deg. Vi har nemlig stadig biler på vei inn og deler som venter på å bli registrert. Du er derfor velkommen til å kontakte oss og etterspørre delen du etterlyser.
Hvem kan handle med oss?
Vi selger brukte bildeler både til privatpersoner og bedrifter.
Betaling
Når din bestilling er mottatt gir vi deg en bekreftelse på kjøpet og sender deg betalingsinformasjon.
NB! Vi sender ikke fra oss varer før betaling er mottatt, så sant du ikke har en avtale med oss.
Velge mellom følgende betalinger:
Kontantfaktura | Du overfører direkte til konto etter å ha mottatt kontantfaktura fra oss. |
Vipps og kort | Du betaler via Vipps eller kort etter å ha mottatt info og betalingslink av oss. |
Kassa | Ved personlig oppmøte betale du som i vanlig butikk. |
Frakt og levering
Vi sender varer over hele landet
Du må selv betale for frakt dersom du ønsker varen sendt til deg.
Så sant ikke annet er avtalt opplyser vi alltid om pris på frakt når sending er aktuelt.
Husk å oppgi korrekt leveringsadresse.
Ingen pakke er for liten eller tung
Vi har gode fraktavtaler, og sender alltid varene på mest hensiktsmessig måte.
Vår erfaring har lært oss å pakke og emballere bildelene godt, enten det gjelder en tung motor, en større bildør eller en liten sensor.
Garantier/Retur
Angrerett
Angrerett gjelder privatpersoner som handler ved fjernsalg (uten personlig oppmøte her på Notodden) og får varen fraktet til seg. Du har da 14 dagers frist fra mottatt vare til å gi beskjed om at du ønsker å heve kjøpet.
Du må selv ta kostnadene for frakt både til deg og retur.
Dersom de kjøpte delene er endret eller tatt fra hverandre bortfaller angreretten.
Ønsker du benytte deg av angreretten, ber vi deg fylle ut vedlagte angrerettskjema.
Reklamasjon
Reklamasjon gjelder først og fremst defekte varer.
Du kan også reklamere dersom varen du har mottatt av oss viser seg å ha mangler i forhold til hva vi opprinnelig avtalte.
Skulle reklamasjonsbehov oppstå er vi opptatt av å løse situasjonen så smidig som mulig. Vi ønsker imidlertid å få teste mottatt vare i retur før vi konkluderer og sender ny vare eller refunderer beløpet.
Transportskade må meldes umiddelbart
Dersom du oppdager synlig skade på emballasjen, skal dette meldes fra til sjåfør umiddelbart.
Vennligst ta bilde både av skadet emballasje før utpakking og av skadet vare dersom dette kan påvises. Send inn e-post med bilder som dokumentasjon og husk å oppgi fakturanummer.
Vi vil håndtere reklamasjonen smidig og raskt.
Returer
Retur av bildel skal kun skje ifølge avtale.
Slik gjør du:
Send oss en e-post og forklar hva du ønsker returnert og hvorfor.
Husk å legge ved fullt navn på kjøper.
Husk å oppgi fakturanummer.
Du mottar tilbakemelding fra oss med forslag til løsning.
Når returavtale er i orden kan retur gjennomføres.
Varen pakkes godt og forsvarlig, slik at varen er hel når den kommer tilbake til oss.
NB! Returnerte varer skal ikke sendes via postoppkrav.